Etraveli förnyar samarbetet med Solid Försäkringar

Etraveli är verksamma i 43 länder på 4 kontinenter och har cirka 3,5 miljoner resenärer som reser med dem varje år. Totalt har Etraveli 13 varumärken fördelade på 64 olika siter som exempelvis seat24, supersavertravel, flygresor.se, travelstart, gotogate, flygvaruhuset och travelpartner.

– Vi har valt att förnya vårt samarbete med Solid Försäkringar av flera skäl. De är ett företag som passar vår företagskultur och adderar värde till vår verksamhet i Norden och Europa. De är snabba och lyhörda inom produktutveckling och har visat stort engagemang och gedigen vilja att växa med oss i Europa, säger Stefan Born, Director Add on Sales på Etraveli.

Samarbetet innebär att Etraveli´s kunder får en stor trygghet under hela resan om oturen är framme och även hjälp att resa hem om flygbolaget går i konkurs.

– Det är väldigt roligt att Etraveli väljer att förnya samarbetet med oss. Vi kommer att förvalta förtroendet väl och vidareutveckla affären i de länder där vi är verksamma. Tillsammans har vi goda möjligheter att växa i Europa, säger Marie-Louise Rosenberg, Key Account på Solid Försäkringar.

Solid Försäkringar har över 15 års erfarenhet av resebranschen och försäkringsupplägg som är anpassade för onlinemarknaden. Med det fortsatta samarbetet med Etraveli stärker Solid Försäkringar sin position i Europa.

För mer information:
Marie-Louise Rosenberg, Key Account Solid Försäkringar, tel 0700-83 64 52