Guldsmedskedjan Smycka väljer Solid Försäkringar för produktförsäkringar

Genom att samarbeta med Solid Försäkringar kan Smycka erbjuda sina kunder ett starkt försäkringsskydd kring kedjans sortiment av smycken. En ofta mycket uppskattad trygghet i samband med köp av ringar, halsband, armband, klockor med mera.

-   Solids lösning innebär ett mervärde för kunden i form av extra trygghet på ett väldigt enkelt sätt. Jag tänker på sådant som inte omfattas av garantin, som att man kan tappa sitt smycke eller få det stulet. För oss är Solid enkla att ha att göra med, en bra partner med bra lösningar, säger Catharina Becker, VD på Smycka AB.

Smycka är en av landets ledande guldsmedskedjor med ett brett sortiment av välkända varumärken och en framstående position inom exempelvis förlovnings- och vigselringar.

-       Smyckas val av Solid Försäkringar är ett kvitto på att vi erbjuder ett attraktivt försäkringsskydd som både stärker Smyckas egen verksamhet gentemot kund och kundernas trygghet i samband med investeringar i Smyckas sortiment. Vi har samarbetat tidigare och det känns bra att återigen kunna hjälpa Smycka i deras expansion, säger Marcus Tillberg, VD Solid Försäkringar.

Med ett 70-tal butiker runt om i Sverige omsätter kedjan ca 400 miljoner kronor. För mer information om Smycka besök www.smycka.se

• smycke
  • guldsmed

Magnus Axelsson, pressansvarig:  042- 450 33 16 eller 0736-44 33 16, press@solidab.se

Solid Försäkringar erbjuder okrångliga försäkringar som ska vara lätta att förstå, lätta att köpa och lätta att använda. Vi är ett enkelt, ärligt och kvicktänkt försäkringsbolag som har sina rötter i den skånska myllan. Sedan starten 1993 har vi haft vårt huvudkontor i Helsingborg. Solid Försäkringar är ett av Sveriges snabbast växande försäkringsbolag med verksamhet i Sverige, Norden och delar av Europa. Solid Försäkringar ingår i Resurs Gruppen.