Hjerta väljer Solid Försäkringar för nischade försäkringar

Se mer om samarbetet med Hjerta i filmen som finns i detta pressmeddelande

Hjerta, en av Nordens ledande förmedlare inom försäkring och finansiella tjänster, har valt Solid Försäkringar som leverantör av nischade försäkringar. Hjertas förmedlare kan nu erbjuda kunderna ökad trygghet med Inkomst-, Buffert- och Vägassistansförsäkring.

Genom samarbetet med Solid Försäkringar kan Hjertas förmedlare rekommendera ovanligt okrångliga försäkringsskydd utifrån kundernas behov av försäkringar. Buffert-och Inkomstförsäkring säkerställer exempelvis att man klarar månadens utgifter vid arbetslöshet och sjukskrivning och vägassistansförsäkringarna är bland de bästa på marknaden med sina generösa villkor.

Med Solid Försäkringars nischade försäkringar får våra kunder ett ökat mervärde och stor valfrihet att hitta ett skydd som ger dem extra trygghet i livet. Försäkringarna kan med fördel erbjudas hela den befintliga kundstocken vilket ökar möjligheten till merförsäljning. Ett stort plus är också den enkla registreringen av försäkringarna vilket underlättar förmedlarnas hantering, säger Håkan Hellqvist, Marknadschef Hjerta.

Hjertas förmedlare kan ta del av Solid Försäkringars erbjudande på sin interna kommunikationsplats Marknadsplatsen och utöver detta kommer Solid Försäkringar medverka på de årliga Hjertadagarna den 14 - 15 maj.

-  Vi är väldigt glada över samarbetet med Hjerta och ser detta som ett viktigt led i vår satsning på förmedlade affärer. Våra gemensamma ambitioner är att Hjertas kunder får möjlighet att teckna våra försäkringar under professionell rådgivning. Med Hjerta har vi en partner som vi kan växa tillsammans med, säger Lars Johan Forsberg, Produktchef Solid Försäkringar tillsammans med Helen Hedvind Persson, Key Account Manager Solid Försäkringar.

Hjerta är en av Nordens största förmedlarorganisationer inom försäkring och finansiella tjänster. De har 290 förmedlare på fler än 55 orter i Sverige. Hjerta är en fristående aktör och väljer därför från hela marknadens utbud av försäkringar, pensioner och placeringar. Alla förmedle arbetar under egna företagsnamn.

Mer information:

Lars Johan Forsberg, Produktchef Solid Försäkringar