Intersport tecknar samarbetsavtal med Solid Försäkringar kring cykelförsäkring

Solid Försäkringar har för första gången ingått ett direkt samarbetsavtal med Intersport kring produktförsäkringar. Tidigare har företagen samarbetat kring Cycleuropes cykelförsäkringar. När Intersport i augusti nu lanserar ett helt eget, nytt cykelvarumärke ger man Solid Försäkringar förtroendet att stå bakom cykelförsäkringen. En försäkring som ger kunderna ett mycket starkt skydd.

I över 15 år har Solid Försäkringar hjälpt cykelbranschen erbjuda konsumenter ett utökat försäkringsskydd vid köp av cyklar. Sedan ett flertal år har Intersports cykelkunder tagit del av erbjudandet via samarbetet med Cycleurope. När nu Intersport satsar på lanseringen av ett eget, nytt cykelvarumärke valde man att samarbeta med Solid Försäkringar. Vid köp av det nya cykelvarumärket får kunderna kostnadsfritt självriskeliminering och stöldskyddsregistrering i tre månader. Därefter kostar skyddet 249 kronor per år.

Vi valde att teckna samarbetsavtal med Solid Försäkringar av flera skäl. Dels för att vårt samarbete kring Cycleuropes cyklar har fungerat väl och dels för att det blir smidigt för våra butiker att använda nästan samma rutiner som de idag är vana vid, säger Kennet Forsman, affärsområdeschef cyklar Intersport.

Solid Försäkringar har över 15 års erfarenhet från cykelbranschen med ett av Sveriges största cykelregister som innehåller sökbara cyklar som är direktuppkopplat mot både polisen och försäkringsbolag. Med avtalet förstärker Solid Försäkringar sin position inom segmentet.

Vi är glada att teckna ett direktavtal med Intersport och för att utvidga vårt samarbete. Deras beslut är ett kvitto på att vi har ett starkt erbjudande som hjälper dem att utveckla sin affär och stärka sina kundrelationer med bra produktskydd. Vi hoppas på en fin utveckling och att affären kommer att växa ytterligare, vartefter det nya märket har etablerat sig på den svenska cykelmarknaden, säger Jonas Permevik, Key Account Manager på Solid Försäkringar.

Intersport bildades 1961 och är Sveriges största sportkedja med drygt 150 butiker.

Intersport är ett av Sveriges mest kända varumärken. 2013 omsatte de svenska Intersport-butikerna 4,1 miljarder kronor. Intersport Sverige AB ingår i IIC, Intersport International Corp.

• försäkring
  • hemförsäkring