Öresundskraft och Solid Försäkringar ökar tryggheten för el-kunder

Energibolaget Öresundskraft och Solid Försäkringar har tecknat samarbetsavtal för Buffertförsäkring som ger kunderna större ekonomisk trygghet i tillvaron. Samarbetet innebär att Öresundskrafts kunder kommer att erbjudas en buffert på 2 000 kronor som betalas ut månadsvis vid arbetslöshet eller sjukskrivning.

Nu får Öresundskrafts kunder en möjlighet till extra trygghet med Buffertförsäkring som säkerställer att de kan klara månadens elräkning eller andra utgifter vid arbetslöshet eller sjukskrivning. Nya kunder får försäkringen, som ger 2 000 kronor per månad i ersättning, kostnadsfritt i 3 månader och kan därefter förlänga denna. Kunden kan även uppgradera försäkringsersättningen till 4 000 eller 6 000 kronor per månad. Öresundskrafts befintliga kunder kommer också kunna teckna försäkringen med samma förmånliga villkor.

- Genom samarbetet med Solid Försäkringar får våra kunder ett extra mervärde som ger dem ökad ekonomisk trygghet i vardagen. Dessutom är det roligt med ett lokalt samarbete då båda företagen är från Helsingborg. Närheten till varandra kommer ge goda möjligheter till ett bra samarbete vilket gynnar våra kunder, säger Hans Norberg, Affärsområdeschef El- och gashandel, tillika Vice VD på Öresundskraft.

Öresundskraft kommer att bli anknutna förmedlare till Solid Försäkringar och hantera försäljning, kundsupport och fakturering. Solid Försäkringar tar hand om skaderegleringen.

- Vi är väldigt glada över att ha fått förtroendet att samarbeta med Öresundskraft och ser en stor potential i att utveckla detta framöver. Deras beslut är ett kvitto på att vi har ett starkt erbjudande som kan hjälpa dem att stärka sina kundrelationer, säger Helen Hedvind Persson, Key Account Manager Solid Försäkringar.

Öresundskraft är ett av Sveriges större energibolag. Kärnverksamhet är försäljning och distribution av energi (el, fjärrvärme, naturgas och fjärrkyla) samt försäljning av bredband och fordonsgas.

Helen Hedvind Persson, Key Account Manager, Solid Försäkringar

Telefon: 0733 - 97 41 13, helen.hedvindpersson@solidab.se