Researrangören Hyllingebuss väljer Solid Försäkringar för utökat reseskydd

Solid Försäkringar och Hyllingebuss har signerat avtal. Detta innebär att Hyllingebuss resenärer kommer erbjudas ett utökat reseskydd med Solids reseförsäkring.

Samarbetet mellan de två helsingborgsföretagen innebär att Hyllingebuss resenärer kommer bli erbjudna en specifik reseförsäkring som stärker grundskyddet i hemförsäkringen.

-       Vi samarbetar sedan tidigare med Resurs Bank som ingår i samma koncern som Solid Försäkringar. Därför vet vi att Solid är en pålitlig aktör med konkurrentkraftiga produkter. Det var därför självklart att inleda ett samarbete med dem. Vi tycker det är bra att även de verkar lokalt och finns nära för våra resenärer, säger Göran Boo, VD Hyllingebuss.

Försäkringen ersätter bland annat hjälp för att komma ikapp förseningar till utresans eller hemresans utgångspunkt. Om resan skulle förstöras av till exempel sjukdom får resenären ersättning för missade semesterdagar. Dessutom ingår ersättning om bagaget skulle bli försenat.

-       Att inleda ett samarbete med en av Sydsveriges mest kända researrangörer och en av de största bussresearrangörerna i Sverige är såklart oerhört inspirerande. Hyllingebuss är en aktör på marknaden som växer mer och mer och vi ser fram emot att hjälpa till på deras resa, säger Marcus Tillberg, försäljningschef Solid Försäkringar.

Hyllingebuss erbjuder bussresor till både storstäder och semesterorter, vilket har gjort att de når ut till en bred målgrupp. Bolaget har varit verksamt i 31 år och omsätter 50 miljoner kronor. Personlig service och den speciella ”Hyllinge känslan”, som många resenärer upplever, har gjort att bolaget ökat från år till år med antal resenärer.

Läs mer om Solid Försäkringars ReseförsäkringPlus på www.solidab.se/plus

• reseförsäkring

Jenny Kristiansson, presskontakt:  042- 623 64 54 eller 0700- 83 64 54, press@solidab.se

Solid Försäkringar är ett försäkringsbolag som erbjuder ovanligt okrångliga försäkringar. Enbart i Sverige har Solid Försäkringar 3 miljoner kunder och över 5 500 ombud. Solid Försäkringar driver även verksamhet i övriga Norden och delar av Europa. Solid Försäkringar ingår i Resurs Gruppen.  Solid Försäkringars grundades 1993 och har sedan dess haft sitt huvudkontor i Helsingborg. 2010 uppgick Solids omsättning till 1,1 miljard kronor.