Solid Försäkringar breddar sitt utbud med personförsäkringar

Under kvartal ett 2010 utökar Solid Försäkringar sitt utbud av försäkringar i sin försäkringsbutik på nätet, www.solidab.se. Med den nya försäkringskategorin Personförsäkringar blir Solid ett försäkringsbolag med fullsortiment för privatpersoner.

Solid Försäkringars satsning på Personförsäkringar inleds med lansering av en olycksfallsförsäkring utan krav på hälsodeklaration. Snart därpå lanseras även en sjukvårdsförsäkring samt en livförsäkring.

Försäkringarna kan kompletteras med tillägg för barnförsäkring.  I och med att Solid Försäkringar lanserar Personförsäkringar blir Solids försäkringsutbud bredare och mer komplett. Solid erbjuder sedan tidigare försäkringar inom kategorin fordon, boende, rese, inkomstförsäkring och specialförsäkring.

- Nu är vårt sortiment i försäkringsbutiken mer komplett och vi kan erbjuda våra kunder allt de behöver av okrångliga och attraktiva försäkringar. Med breddningen av vårt sortiment blir vi successivt ett allt starkare alternativ till de stora försäkringsbolagen, säger Michael Bergh, Vd, Solid Försäkringar.

Den nya kategorin försäkringar säljs helt i eget varumärke men bakomliggande partner är Euro Accident Health & Care Insurance AB, som samarbetar med Generali PanEurope Ltd, en del av Generali Group - en av de största aktörerna på den globala försäkrings- och finansmarknaden.

- Det är ett strategiskt mycket viktigt samarbetsavtal för Euro Accident, säger Thomas Perdius, ansvarig för Marknadsområde Syd Euro Accident. Genom Solid möjliggöra vi för flera individer att teckna privata hälsoförsäkringar, avslutar Perdius.

Läs mer om Solid Försäkringar på www.solidab.se

• personförsäkringar
  • olycksfallsförsäkring
  • livförsäkring
  • barnförsäkring
  • sjukvårdsförsäkring
  • försäkringskategori
  • försäkringsbutik online
  • personförsäkring
  • olycksfallförsäkring

Malin Roos, presskontakt:  042-38 20 62 eller 0703- 88 20 62, malin.roos@solidab.se

Solid Försäkringar är ett försäkringsbolag som erbjuder ovanligt okrångliga försäkringar. Enbart i Sverige har Solid Försäkringar 3 miljoner kunder och över 5 500 ombud. Solid Försäkringar driver även verksamhet i övriga Norden och delar av Europa. Solid Försäkringar ingår i Resurs Gruppen.  Solid Försäkringars grundades 1993 och har sedan dess haft sitt huvudkontor i Helsingborg. 2008 uppgick Solids omsättning till en miljard kronor.