​Solid Försäkringar förstärker sin försäkring mot ID-stölder i samarbete med Bisnode

Idag är identitetsstöld den vanligaste formen av bedrägeri i Sverige och är en växande utmaning i samhället och skapar stora problem för dem som drabbas. Solid Försäkringar förstärker nu sin försäkring ID Skydd Plus med marknadens mest omfattande kreditbevakning i samarbete med Bisnode.

Idag är identitetsstöld den vanligaste formen av bedrägeri i Sverige och kan skapa stora problem för den som blir utsatt. Kommer dina personuppgifter i orätta händer kan de användas för att söka krediter, lån, teckna mobilabonnemang eller beställa varor. Att försöka reda ut följderna av bedrägeriet är både krångligt och tidskrävande.

Solid Försäkringar kompletterar sin produkt ID-Skydd Plus med Min Upplysning från Bisnode, vilket ger tidiga varningssignaler vid förändringar i offentliga uppgifter, kreditförfrågningar via Bisnode och ger den utsatta möjlighet att agera snabbare vid bedrägeriförsök.

– Identitetsbrotten är ett samhällsproblem och vi ser ett växande behov på marknaden att skydda sin identitet eftersom identitetskapningar drabbar allt fler. Därför känns det viktigt att vi tillsammans med Bisnode kan förstärka vår försäkring ID Skydd Plus med en förebyggande produkt som ger våra kunder en tidig varningssignal och möjligheten att agera snabbare vid ett bedrägeriförsök, säger Thomas Nilestoff, Affärsutvecklingschef på Solid Försäkringar.