Solid Försäkringar i samarbete med Babyproffsen

Solid Försäkringar sluter samarbetsavtal med Babyproffsen

Solids okrångliga försäkringar tar nya marknadsandelar när ett nytt samarbete med Babyproffsen inleds. Framöver kommer Babyproffsen kunna erbjuda sina kunder en större trygghet vid köp av barnvagnar och bilbarnstolar.

Alla som köper en barnvagn eller bilbarnstol från Babyproffsen för minst 3 000 kr kommer att få tre månaders kostnadsfri produktförsäkring. Försäkringen omfattar stöld, funktionsfel och otursskada. Efter de inledande månaderna kan försäkringen förlängas i tolv månader.

– Det viktigaste för oss är att erbjuda våra kunder kvalitetsprodukter och trygga lösningar. Med en anpassad produktförsäkring skapar vi starkare trygghetsdimensioner för våra barnvagnar och bilbarnstolar. I detta fall väljer vi att samarbeta med Solid Försäkringar eftersom de har lång erfarenhet av att arbeta med okrångliga försäkringslösningar inom detaljhandeln, säger Mikael Forsell, VD Babyproffsen.

Solid Försäkringar har rötterna i detaljhandeln och är en marknadsledande aktör inom produktförsäkringar på den svenska marknaden. I Norden erbjuder över 6 000 butiker och e-handlare Solid Försäkringars profilerade trygghetslösningar till sina kunder.

– Vi på Solid Försäkring är glada över att Babyproffsen vill jobba tillsammans med oss. Genom att välja våra försäkringslösningar ger det inte bara en starkare produkt utan förbättrar även vår ställning på marknaden. Det visar helt enkelt att vi erbjuder en konkurrenskraftig försäkringslösning, säger Therese Serman, New Business Sales Solid Försäkring.

Babyproffsen AB grundades 1991 och består idag av 47 butiker från Lund i söder till Gällivare i norr med huvudkontor i Karlstad. Allt sedan starten har Babyproffsen haft en gynnsam utveckling och är idag Sveriges ledande butikskedja inom babyprodukter.