Solid Försäkringar lanserar Tjänstereseförsäkring som ger tryggare tjänsteresor under ett helt år

Solid Försäkringar lanserar Tjänstereseförsäkring helår som skyddar arbetsgivare och anställda på årets alla tjänsteresor. Tjänstereseförsäkring täcker risker som varken den anställdes hemförsäkring eller en vanlig företagsförsäkring ersätter, exempelvis stöld, skada, olycksfall och överfall. Larmtjänst ingår dygnet runt så hjälpen är bara ett samtal bort.

Tjänstereseförsäkring helår omfattar alla anställda på företaget och ger ett tryggt skydd dygnet runt på årets tjänsteresor. Den ersätter egendom som skadas, stjäls eller försvinner samt om den anställde blir sjuk, råkar ut för en olycka eller överfall under resan. Tjänstereseförsäkring ger även tillgång till larmtjänst dygnet runt i samarbete med SOS International.

-  Företag som har anställda som reser i tjänsten behöver en tjänstereseförsäkring. Som arbetsgivare tjänar man på att teckna ett årsavtal, då försäkras alla tjänsteresor under ett år. Därför erbjuder vi ett helårsalternativ till ett förmånligt pris. Företaget får då ett heltäckande skydd om något oförutsett händer när den anställde är på resande fot, säger Anett Müller, Produktchef Solid Försäkringar.

Solid Försäkringar erbjuder förutom Tjänstereseförsäkring helår som främst förmedlas via mäklarföretag, även alternativ per resa eller grupp som kan tecknas via resebyråer. Läs mer om Tjänstereseförsäkring på www.solidab.se/tjansteresa

• arbetsgivare
  • tjänsteresor