Solid Försäkringar och Hövding ger cyklisten ett starkare skydd

Nu får kunder som köper en Hövding en trygg självriskeliminering i 12 månader

Solid Försäkringar har haft en god tillväxt på den svenska cykelmarknaden gällande cykelförsäkringar under det senaste året. Nu väljer även Hövding att börja samarbeta med Solid Försäkringar för att ge sina kunder ännu större trygghet om olyckan är framme.

Alla som köper en Hövding i Sverige och Danmark får nu en självriskelimineringsförsäkring kostnadsfritt i 12 månader. Denna ersätter kundens självrisk i hemförsäkringen om airbaghjälmen blåses upp i samband med en olycka. Därefter kan skyddet förlängas ett år i taget.

- Vi är måna om att våra kunder ska känna sig trygga när de köper en Hövding. Valet av försäkringspartner föll på Solid Försäkringar eftersom de har lång erfarenhet av cykelbranschen och erbjuder ett upplägg som i stort sett alla våra återförsäljare redan arbetar med. Både vi, våra återförsäljare och kunden kommer att känna sig trygga med denna lösning, säger Fredrik Carling, VD, Hövding Sverige AB.

Solid Försäkringar har över 15 års erfarenhet från cykelbranschen och Sveriges ledande stöldskyddsregister med sökbara cyklar som är direkt uppkopplat mot både polis och försäkringsbolag. Samarbetet med Hövding stärker Solid Försäkringars position på cykelmarknaden ytterligare.

- Hövding är en spännande samarbetspartner och vi ser fram emot samarbetet. Deras val är ett kvitto på att vi har ett starkt erbjudande som hjälper dem att stärka sina kundrelationer. Vi ökar våra marknadsandelar på cykelmarknaden ännu mer och har fått ytterligare ett bevis på vi erbjuder konkurrenskraftiga försäkringar, säger Helen Hedvind Persson, New Business Sales, Solid Försäkringar.

Hövding är en airbagcykelhjälm som har världens bästa stötupptagningsförmåga. Airbagen skyddar även större delar av huvudet jämfört med traditionella cykelhjälmar. Bakom produkten Hövding ligger sju års utveckling, som har skett i samarbete med experter inom cyklistskallskador, airbagteknologi, matematik och krocktester.

För mer information:

Fredrik Carling, VD, Hövding, 040 – 236868, press@hovding.com

Nina Petersson, presskontakt, Solid Försäkringar, 0736-61 21 48, press@solidab.se