Solid Försäkringar tar steget in bland jämförelsesajterna

Solid Försäkringar har inlett ett samarbete med jämförelsesajterna Compricer och Insplanet. Detta innebär att Solid Försäkringars bilförsäkringar numera finns att jämföra med andra försäkringsbolag på de två sajterna.

Den 4 juli i år lanserade Solid Försäkringar sina bilförsäkringar. Nu har det blivit dags för Solid Försäkringar att ta nästa steg i utvecklingen och utöka/bredda sina säljkanaler. Eftersom den största andelen försäkringar som tecknas online idag tecknas via en jämförelsesajt, har Solid Försäkringars nästa steg därför blivit att inleda ett samarbete med jämförelsesajterna Insplanet och Compricer.

Sedan den 4 november har Insplanet och Compricers besökare alltså fått ännu en aktör att jämföra bilförsäkringarna med.  Då Solid Försäkringar har som mål att växa inom bilförsäkringar under 2011 är jämförelsesajterna en effektiv kanal att synas i. Samarbetet ökar även Solid Försäkringars varumärkeskännedom, något som de arbetat effektivt med sedan de lanserade sina konsumentförsäkringar i oktober 2009.

-       Våra bilförsäkringar tåls att jämföras med eftersom vi vet att vi har konkurrenskraftiga produkter. Vi har höga förväntningar på samarbetena och vi är spända över att se hur det utvecklar sig, säger Magnus Axelsson, marknadschef Solid Försäkringar.

Solid Försäkringars bilförsäkring har gått att jämföra på Insplanet och Compricer i cirka en vecka och redan syns goda resultat i form av beräkningar, försäljning och besökarstatistik. Den nya strategin medför goda förhoppningar om att nå målen. Att dessutom kunna erbjuda besökarna det pris som de många gånger söker efter bådar gott för Solid Försäkringars framtid.

Läs mer om Solid Försäkringars bilförsäkringar på www.solidab.se/bil

• bilförsäkring

Jenny Kristiansson, presskontakt:  042- 623 64 54 eller 0700- 83 64 54, press@solidab.se

Solid Försäkringar är ett försäkringsbolag som erbjuder ovanligt okrångliga försäkringar. Enbart i Sverige har Solid Försäkringar 3 miljoner kunder och över 5 500 ombud. Solid Försäkringar driver även verksamhet i övriga Norden och delar av Europa. Solid Försäkringar ingår i Resurs Gruppen.  Solid Försäkringars grundades 1993 och har sedan dess haft sitt huvudkontor i Helsingborg. 2009 uppgick Solids omsättning till en miljard kronor.