Solid Försäkringar tillgodoser behovet av utökad köptrygghet till allt viktigare och dyrare mobiltelefoner.

Under det senaste året har efterfrågan på extra skydd för mobiltelefoner ökat. Solid Försäkringar är övertygade om att det beror på att mobilen numera är långt mycket mer än en telefon. I mobilen har man sina kontakter, sin kalender, internetuppkoppling, e-post, fotografier mm. Utan mobil – utan kontroll.  Dessutom har mobiltelefonerna idag stigit i pris igen – genomsnittspriset på en mobil idag är cirka 3 500 kr.

Solid Försäkringars mobiltelefonförsäkringar förmedlas av olika återförsäljare inom mobiltelefoni och de ser lite olika ut beroende på vilken återförsäljare som förmedlar dem.  Nu har Solid Försäkringar även tecknat avtal med Dialect Kundservice AB.

För Dialect Kundservice AB har Solid skräddarsytt en mobiltelefonförsäkring som ger ersättning vid yttre åverkan och vid stöld. Försäkringen ger också ersättning för funktionfel om garantin eller reklamationsrätten inte räcker till. Vid skada får kunden ersättning genom reparation eller ny likvärdig mobil. Försäkringen hos Dialect förmedlas i samband med att kunden vill förlänga eller teckna ett nytt abonnemang och vid kontantköp av en ny telefon via Dialect Kundservice AB. Bland försäkringstagarna finns både privat- och företagskunder. Förhoppningen är att även Dialects butiker ska förmedla mobiltelefonförsäkringen inom kort.

- Genom vårt samarbetsavtal med Solid Försäkringar kan vi möta våra kunders önskemål om ökad köptrygghet. Våra kunder har efterfrågat extra skydd för mobiltelefonen. Idag är mobiltelefonen ett måste – utan mobilen i vardagen vänds mångas liv upp och ner. Händer något vill man vara säker på att få hjälp snabbt, säger Firas Mohamad, Dialect Kundservice AB.

Läs mer om Solid Försäkringar på www.solidab.se och Dialect Kundservice AB på www.dialect.se

• köptrygghet
  • mobiltelefoner
  • mobiltelefonförsäkring

Malin Roos, presskontakt:  042-38 20 62 eller 0703- 88 20 62, malin.roos@solidab.se

Solid Försäkringar är ett försäkringsbolag som erbjuder ovanligt okrångliga försäkringar. Enbart i Sverige har Solid Försäkringar 3 miljoner kunder och över 5 500 ombud. Solid Försäkringar driver även verksamhet i övriga Norden och delar av Europa. Solid Försäkringar ingår i Resurs Gruppen.  Solid Försäkringar grundades 1993 och har sedan dess haft sitt huvudkontor i Helsingborg. 2008 uppgick Solids omsättning till en miljard kronor.