Sparkontakt förmedlar Solid Försäkringars Buffert-, Inkomst- och Nyckelbricksförsäkring

Den fristående försäkringsförmedlaren Sparkontakt väljer Solid Försäkringar som en av sina samarbetspartners för att erbjuda sina kunder ökad trygghet med Buffert-, Inkomst- och Nyckelbricksförsäkring.

Genom att förmedla Solid Försäkringars trygghetslösningar kan Sparkontakt rekommendera ovanligt okrångliga försäkringsskydd utifrån sina kunders behov av försäkringar. Kunden får försäkringsrådgivning via personliga möten, seminarier och telefonsamtal. Under hösten öppnar Sparkontakt även ett butikskoncept i Stockholm där de kommer erbjuda kunderna drop-in-rådgivning av försäkringarna.

-    Solid Försäkringars försäkringslösningar kommer att ge våra kunder en stor valmöjlighet att hitta ett skydd som ger dem extra trygghet. Det kan handla om att säkerställa att man klarar sina månatliga utgifter vid arbetslöshet och sjukskrivning eller öka chansen att få tillbaka sina borttappade nycklar. Vi är glada över att Solid Försäkringar har gett oss möjlighet att sälja dessa värdefulla produkter och de har dessutom underlättat hanteringen genom sina tekniska lösningar, säger Johan Hellström, VD Sparkontakt.

Sparkontakt är en fristående förmedlare vars affärsidé är att hjälpa privatpersoner med att hitta de bästa avtalen gällande försäkringar och lån utifrån deras villkor och marknadens konkurrens.

-      Samarbetet mellan Sparkontakt och Solid Försäkringar möjliggör att Inkomst- och Nyckel-bricksförsäkring förmedlas i en ny kanal och når fler kunder. Det blir även ett bra sätt att testa vår nyhet, Buffertförsäkring, i flera kanaler samtidigt, säger Helen Hedvind Persson, Key Account Manager Solid Försäkringar.

Sparkontakt har sitt säte i Stockholm, Barnhusgatan 22, telefon 0200-58 00 88. För mer information om Sparkontakt besök www.sparkontakt.se

• inkomstförsäkring