Fina framtidsutsikter för Solidtangos kunder

I dag lanserar den svenska videoplattformen Solidtango sin nya hemsida. Syftet med hemsidan är att förstärka bilden av Solidtango som en online video plattform.

Mindre än ett år har gått sedan lanseringen av Solidtango och utvecklingen har gått i en rasande takt. Sedan starten i februari 2013 har mer än 350 playkanaler skapats och plattformen har levererat mer än 7.000.000 visningar från dom olika playkanalerna. Även PPV-intäkterna har varit stora för många av Solidtangos kunder och för bara en vecka sedan integrerade man flera externa videoannons-nätverk som skapar ännu mer intäkts-möjligheter.

Majoriteten av kunderna så här långt har varit föreningar, men i samband med lanseringen av den nya hemsidan är målet att bredda målgruppen till mediehus, YouTube-stjärnor, kommuner, storföretag etc.

Nu är det även möjligt att för vem som helst att testa Solidtango helt gratis och utan förpliktelser, 10 tittartimmar och 1GB lagring ingår per månad.

- Vi börjar känna oss riktigt trygga i teknik och funktionalitet så nu vill vi öppna plattformen för ännu fler kunder, säger Mathias Stjernström CTO på Solidtango. Vi har hela tiden utvecklat plattformen i nära samarbete med våra kunder och det tänker vi göra även i fortsättningen.

Framtidsutsikterna ser alltså goda ut för Solidtangos kunder vilket man även vill visa genom att dela med sig av utsikten från kontoret LIVE på den nya hemsidan: solidtango.com