Gota Media väljer Solidtangos videoplattform

I förra veckan gick mediehuset Mitt Media live i Solidtangos videoplattform, nu står även Gota Media på tur. Sedan tidigare är Solidtango även leverantör åt mediehuset Hallpressens rörliga material.

- Att tre stora mediehus i Sverige på kort tid valt Solidtango som leverantör för video och livesändningar gör att vi kan lägga ner ännu mer resurser för att utveckla den optimala videoplattformen för mediehusen, säger Johan Lundqvist VD på Solidtango.

- Vi har under våren kört skarpa tester med all webb-tv på Smålandsposten via Solidtango. Under den allsvenska försäsongen har vi även producerat egna ppv-sändningar från Kalmar FF:s träningsmatcher. Allt har fungerat utmärkt säger Peter Sigfridsson, Produktionsutvecklingschef på Gota Media och fortsätter.

- Solidtango har en plattform som passar Gota Media utmärkt. Modern, skalbar och utvecklingsbar. Att Solidtangos utvecklingsarbete som sker i tät samverkan med oss kunder är också något som vi värderar högt, avslutar han.

I Gota Media ingår tidningarna: Barometern-OT, Blekinge Läns Tidning, Borås Tidning, Kristianstadsbladet, Smålandsposten, Sydöstran, Trelleborgs Allehanda, Växjöbladet-Kronobergaren, Ulricehamns Tidning, Ystads Allehanda, Ölandsbladet, Östra Småland-Nyheterna.

• videoplattform
  • mediehus
  • gota media

Solidtango är en svensk OVP (online video plattform) som gör det enkelt att på ett professionellt sätt sända TV via Internet. Bland kunderna finns allt från mediehus till föreningar, förbund och multinationella bolag.

Mail: johan@solidtango.com
Hemsida: www.solidtango.com