Mittmedia väljer Solidtango som videopartner

Mittmedia är det andra mediehuset i Sverige som på kort tid valt Solidtangos videoplattform för leverans av video och livesändningar.

Solidtango har haft en stark tillväxt senast halvåret, inte minst när det gäller mediehus i Sverige, nu ansluter sig även Mittmedia till Solidtangos videoplattform.

- Mittmedia sökte efter en leverantör som var något mer än bara en leverantör av en videotjänst, vi sökte en samarbetspartner. Solidtangos vision kring både sin utveckling och även vår utveckling tilltalade oss. Solidtango har en dokumenterat stabil plattform, byggd på ett modernt sätt vilket gör den lätt att förändra. Det sätter vi stort värde i, säger Markus Sandin, Digital affärsutvecklare på Mittmedia.

I december valde även Hallpressen Solidtango som videoplattform. Att nu två tongivande mediehus i Sverige valt samma leverantör gör att Solidtango satsar ännu hårdare på att anpassa plattformen för just mediehusens behov och önskemål kring rörligt innehåll.

- Med Mittmedia som partner stärker vi inte bara vår position på marknaden, vi möjliggör även en snabbare utveckling av vår plattform som syftar till att hjälpa våra kunder att utveckla sin affär med hjälp av rörligt innehåll, säger Johan Lundqvist, VD på Solidtango.

• Webbmedia

• videoplattform
  • solidtango
  • mittmedia

Solidtango är en OVP (online video plattform) som gör det magiskt enkelt att jobba professionellt med publicering och distribution av livesändningar och video på internet. Bland kunderna finns allt från mindre idrottsföreningar till mediehus och multinationella bolag.

Mail: johan@solidtango.com
Hemsida: www.solidtango.com