Muaythai WC 2016 livestreamas!

IFMA världsmästerskapen i Thaiboxning är en av de största eventen inom kampsportsvärlden. I år deltar 50 länder, några av dem är Sverige, Australien, USA, Bangladesh och Thailand. För att thaiboxningsentusiaster ska kunna ta del av spänningen livestreamas hela mästerskapet via Solidtangos Plattform.

- Kampsport som Muaythai har vuxit enormt och är en väldigt populär sport världen över. Det är helt i linje med vår sportsatsning och vi är stolta över att vi har fått förtroendet att vara plattformen där tittare världen över kan se världsmästerskapet i thaiboxning när det för första gången arrangeras utanför Thailand, säger Johan Lundqvist, CEO Solidtango AB.

Solidtangos fokus är att hjälpa idrottsföreningar, idrottsevenemang och mediehus med TV-satsningar genom assistans med strategi, packetering och distribution. Plattformen stödjer video on demand och livestreaming som skapar mervärde för sporten, dess utövare och entusiaster.

- Vi tror att Muaythai WC 2016’s kanal där alla matcher kommer livesändas kommer bli väldigt uppskattat av thaiboxningsfans från hela världen, avslutar Johan Lundqvist.

Här ser ni IFMA Muaythai WC 2016: