Solidtango spränger miljonvallen

Den 13 februari 2013 lanserades online video plattformen Solidtango. Sedan dess har kunderna anslutit sig i en rasande takt och antalet visningar av livesändningar och video har ökat lavinartat. I går passerades 1.000.000 visningar under mars månad, vilket även skapar stora intäkter till Solidtangos kunder.

En miljon visningar under en månad är inte mycket med globala mått mätt där en video som får global spridning kan få hundratals miljoner visningar. Men med tanke på att Solidtangos kunder riktar sig till den svenska marknaden och i de flesta fall kan liknas vid nischade TV-kanaler är det en fantastiskt siffra.

Det som gör att Solidtango utmärker sig från andra videoplattformar är dess förmåga att skapa intäkter kring rörligt innehåll även med små tittarvolymer. Något som redan genererat intäkter på miljontals kronor för Solidtangos kunder.

- När andra jagar intäkter i ören på sina visningar lyckas vi skapa intäkter där vi pratar om en krona eller mer, säger Johan Lundqvist, VD på Solidtango.

Utöver videoleveransen av rörligt innehåll tillhandahåller Solidtango en komplett playkanal, möjlighet att aktivera chattar och kommentarer, avancerad sökmotor, betallösning, hantering av annonser m.m.

- Målet med Solidtango är att erbjuda världens bästa videoplattform så att våra kunder aldrig behöver tänka på teknik och utveckling utan helt kan fokusera på att skapa bra innehåll och nya intäkter, avslutar Johan.