Solidtango välkomnar Hallpressen som ny kund

Mediekoncernen Hallpressen ansluter sig till Solidtangos videoplattform, efter en noggrann utvärdering av marknaden har Hallpressen nu valt leverantör.

Solidtango är Sveriges snabbast växande videoplattform, plattformen som lanserades för mindre än två år sedan välkomnar nu mediekoncernen Hallpressen som ny kund.

- Det är glädjande att Hallpressen ser fördelarna med att använda oss som leverantör av video, livesändningar, annonslösning och playkanal, det stärker vår position på marknaden.
Vårt mål är att erbjuda kostnadseffektiva lösningar när det handlar om att skapa lönsamhet kring våra kunders videosatsningar, säger Johan Lundqvist, VD på Solidtango i en kommentar.

- Vi har testat Solidtango som plattform sedan i våras, enkelheten i plattformen har gjort det enkelt för oss att komma igång. Vi har haft en bra dialog när det gäller affären kring rörligt innehåll vilket varit avgörande när vi valt leverantör, säger Ulric Svensson, ansvarig för Hallpressens videosatsning.

I medikoncernen Hallpressen ingår bl.a. Jönköpingsposten, Värnamo Nyheter, Smålands-Tidningen, Smålands Dagblad, Vetlanda-Posten, Tranås Tidning, Smålänningen, Västgöta-Bladet, Skaraborgs Läns Tidning, Falköpings Tidning, Nutidningen, Skövde Nyheter och Jnytt.

• jönköpingsposten
  • jnytt
  • skövdenyheter
  • värnamo nyheter
  • smålands-tidningen
  • smålands-dagblad
  • vetlanda-posten
  • tranås tidning
  • smålänningen
  • västgöta-bladet
  • skaraborgs läns tidning
  • falköpings tidning
  • nutidningen
  • skövde nyheter
  • hallpressen

Solidtango är Sveriges snabbast växande OVP (online video plattform) som gör det magiskt enkelt att jobba professionellt med publicering och distribution av livesändningar och video på internet.

Mail: johan@solidtango.com
Hemsida: www.solidtango.com