Välj rätt plattform för er TV-satsning på Internet

TV-skolan del 7 ute nu. I den sjunde och sista delen av TV-skolan går videoplattformen Solidtango igenom viktig funktionalitet man bör känna till när man väljer plattform för sin TV-satsning på Internet.

Allt fler upptäcker möjligheterna med att sända TV via internet. Fördelarna framför traditionell TV är bland annat den låga kostnaden för att komma igång, men det finns många fallgropar på vägen för att lyckas.

I den sjunde och sista delen av TV-skolan går videoplattformen Solidtango igenom grundläggande funktionalitet i en videoplattform. Innehållet är baserat på dom erfarenheter bolaget har från sina tusentals kunder och utvecklingen av sin egen videoplattform som startade redan 2008.

- Valet av videoplattform är långt ifrån ett enkelt, det finns mycket man bör känna till innan man väljer. Jag hoppas att vi i denna sista del kan öka kunskapen hos de som är på väg att välja videoplattform för sin TV-satsning på Internet, säger Johan Lundqvist, VD på Solidtango.

Den sjätte delen i TV-skolan "Välj rätt videoplattform för din TV-satsning på Internet" hittar du här: http://blog.solidtango.com/2015/12/01/valj-ratt-plattform-for-din-tv-satsning-pa-internet/

Till TV-skolan är Solidtangos Facebook-grupp "STREAMING IS EASY" kopplad, att gå med i Facebook-gruppen är helt gratis precis som TV-skolan.

Alla delar i TV-skolan

Del 1 - Få koll på uppkopplingen

Del 2 - Sända live enklare än du tror

Del 3 - Hårdvara man behöver för att sända TV via Internet

Del 4 - Så lockar man många tittare till sina livesändningar

Del 5 - Locka fler tittare till era livesändningar via Sociala Medier

Del 6 - Sänd TV via Internet och gör en bra affär

Del 7 - Välj rätt plattform för er TV-satsning på Internet

• Webbmedia

• tv-skolan
  • videoplattform
  • så väljer du rätt videoplattform

Solidtango är en molnbaserad videoplattofrm som hjälper företag, föreningar och organisationer att sända TV via Internet i form av livesändningar och video. Bland kunderna finns finns alltifrån, föreningar, förbund, mediehus samt kommuner och företag som använder plattformen för såväl intern- som extern kommunikation.

Administration, paketering och distribution av video är grunden i plattformen, till detta erbjuder plattformen Intranät-funktionalitet och funktionalitet som gör att kunderna på ett enkelt sätt kan kapitalisera på sitt innehåll via annonser eller genom att ta betalt för sitt innehåll. Betalning för innehåll sker antingen i form av köp av enskilda sändningar sk. PPV eller genom att ta betalt för innehåll i abonnemangsform likt Netflix.

Mail: johan@solidtango.com
Hemsida: www.solidtango.com