Videoannonser skapar YouTube-alternativ

I dag lanserar den svenska videoplattformen Solidtango fullt stöd för videoannonser från externa annonsnätverk som stödjer VAST.

Annonsstödet i kombination med den övriga plattformen som även tillhandahåller en betalningslösning och en komplett playkanal gör att man nu erbjuder ett fullgott alternativ till YouTube för alla som vill tjäna pengar på nätet med hjälp av video.

- Vi hoppas att kunna attrahera många YouTube-stjärnor framöver som kan använda Solidtango som ett komplement eller alternativ till sina kanaler på YouTube. För de som vill nyttja Solidtango är den främsta fördelen högre ersättning per visning än vad YouTube erbjuder, säger Johan Lundqvist VD på Solidtango. Vi har ett fantastiskt trackreckord så här långt där vi betalt ut miljontals kronor i PPV intäkter till våra kunder, nu vill vi upprepa succén även via annonsintäkter, avslutar han.

• videoannonsering
  • annonsnätverk
  • vast

Solidtango är en OVP (online video plattform) som gör det magiskt enkelt att jobba professionellt med publicering och distribution av livesändningar och video på internet.

Mail: johan@solidtango.com
Hemsida: www.solidtango.com