Polar till Jokkmokks marknad

Polar till Jokkmokks marknad

Den 7-9 februari arrangeras Jokkmokks marknad för 408:e gången och Polar är en av utställarna. Vi finns på Borgarplatsen och visar upp vår senaste husbil – Polar Grizzly samt camper Nanoq.

Polar Grizzly är en halvintegrerad året runt-bil med en utvändig läng på 740 cm. Två enkelsängar, välutrustat kök och ett badrum lika brett som husbilen gör boendet till en fröjd under såväl vår och sommar som höst och kall vinter.

Redan i höstas kunde Polar, som ende aktör i världen, presentera ett CAN BUS elsystem för husvagnar och husbilar. Systemet, som även finns i Polar Grizzly, låter användaren sköta all el i husbilen från en och samma display. Dessutom ingår 2 års gratis Wi-Fi vilket ger möjlighet att styra elen via en app i mobiltelefonen.

Nanoq är Polars större camper med en bostadsyta på 7,6m2 och ett mobilt boende som passar alla pickupmodeller med dubbelhytt. Även campern är tillverkad för årets alla årstider och utrustad med bl a golvvärme.

Temat för årets marknad är konst och besökaren kan vänta sig en hel del att titta på inom slöjd, skulptur, hantverk m.m.

För mer information, vänligen kontakta Ulf Sellgren, sakkunnig Polar husbilar och campers, telefon: 070-629 49 76