SoliferPolar AB söker Sales Performance Manager – Sverige syd

SoliferPolar AB är en helsvensk tillverkare av husvagnar och husbilar som i 50 år tillverkat högkvalitativt mobilt boende. I bolaget ingår Solifer och Polar som var för sig är två mycket starka varumärken och tillsammans de mest sålda husvagnarna i Norden.

Nu står vi inför en intensiv satsning för att utveckla våra produkter och söker därför en

Sales Performance Manager – Sverige syd

Som vår Sales Performance Manager blir du en av tre regionchefer i Sverige, med ansvar för återförsäljarna i södra distriktet.

Du ska skapa kontaktytor och bygga relationer med återförsäljarna. Du ska stötta dem i affärsutveckling, marknadsföring och försäljning. Du gör också sälj- och marknadsplaner med tydliga och relevanta mål – samt följer upp resultatet och sätter in åtgärder där det behövs. För att nå målen krävs närvaro, en rejäl ”verktygslåda” och en hel del resor i din region.

Tjänsten är placerad i södra Sverige med utgångspunkt från hemmet, men innebär ett par besök i månaden till huvudkontoret i Dorotea. Du rapporterar direkt till vVD.

Din profil
Du har minst fem års erfarenhet av försäljning av kapitalvaror som husvagnar, husbilar, bilar, båtar etc. – och gärna i en ledande roll. Du har gedigen erfarenhet av och förståelse för återförsäljarledet samt känner väl till din region. Du talar och skriver svenska och engelska flytande. Du är en van datoranvändare, med goda kunskaper i Office-programmen.

Som person är du resultatinriktad, strukturerad och van vid ett högt tempo. Du har hög social kompetens, inger förtroende och har en god kommunikationsförmåga. Dessutom har du ett starkt intresse för campingliv, husvagnar och husbilar. Men framför allt brinner du för affärer.

Vi erbjuder:
… en spännande tjänst i ett företag som verkar i flera länder, med två starka varumärken och högkvalitativa produkter samt ett kvalificerat team.

Ansökan
Vi vill ha din ansökan snarast, men senast 30 juli 2012. Frågor besvaras av vVD Niclas Runberg, på niclas.runberg@soliferpolar.com eller 070-619 20 45.

Skicka din ansökan per e-post till: niclas.runberg@soliferpolar.com

Välkommen med din ansökan!