Stort badrum och jubileumspaket populärt hos Polar husvagnar

Stort badrum och jubileumspaket populärt hos Polar husvagnar

Efterfrågan på Polars vagnsbreda badrum är stor varför husvagnstillverkaren nu inför lösningen i en ny modell – Polar 590 TR LB. Året till ära fyller Polar dessutom 50 år vilket firas med ett jubileumspaket som går att beställa till alla husvagnar ur Polars sortiment.

Polar 590 är Polars största enkelaxlade husvagn med en bostadsyta på 14,05 m2. Storleken erbjuder sedan tidigare sju planlösningar men får nu tillskott av en åttonde, Polar 590 TR LB. TR står för det vagnsbreda badrummet och LB för två separata enkelsängar. Som alltid törstar kunderna dessutom efter mer förvaring. I inredningen har man därför sökt nya möjligheter till detta, något som resulterat i två stycken halvgarderober ovanför sängarnas fotändor.

I samband med tillverkningen av den nya planlösningen har tillverkaren även förbättrat den redan berömda golvkonstruktionen. Resultatet är ett golv med ännu bättre egenskaper, vilket är viktigt för en svensk vintervagn. Hög boendekomfort genomsyrar Polars husvagnar och tillverkarens strävan är att erbjuda en komfort som är bättre än hemma. På den nya modellen har ett flertal punkter förbättrats för både funktionella och estetiska ändamål. Bland annat med fler belysningspunkter i vinkelköken samt en stabilare och smidigare utdragslåda i lastluckan/skidfacket på höger framsida.

Husvagnen premiärvisas på Kistamässan den 13-16 februari och samtidigt görs den tillgänglig för beställning. Cirkapris är 427 000 SEK.

Generöst jubileumspaket lanseras till alla Polarvagnar

Redan på Elmiamässan uppmärksammade Polar sitt 50-årsjubileum genom att lansera två stycken jubileumsvagnar vilka redan gjort succé på marknaden. Då även de kunder som köpt andra husvagnsmodeller intresserat sig för möjligheten att få sin husvagn utrustad med jubileumsspecialen, har Polar nu tagit fram ett Jubileumspaket tillgängligt för alla husvagnar, oavsett modell. Jubileumspaketet består av följande:

·  Handdukstork

·  Lastlucka baktill

·  Taklucka Heki 2 (byte mot standardlucka)

·  Vikdörr

·  Taklucka Omnivent baktill

·  Gasoluttag i koffert

·  Gasvarnare

·  Frostvakt

·  Belastningsvakt

·  Brandvarnare

·  Jubileumsdekal front + dörr

·  Svarta fälgar

För mer information, vänligen kontakta Jimmy Pålsson, produktansvarig Polar husvagnar, Mobile Living. T +46 13 490 91 04, E jimmy.palsson@mobileliving.nu

Polar är Sveriges genom tiderna mest sålda husvagnsmärke. Polars husvagnar och husbilar erbjuder året-runt-produkter med hög boendekomfort i kombination med stor flexibilitet utefter kundernas önskemål. Alla Polars produkter tillverkas i Dorotea i världens nordligaste husvagnsfabrik sedan 1964.

Polar är en del av Mobile Living Group AB och försäljningen sker genom återförsäljare i Sverige, Finland och Norge samt genom importörer i Danmark, Holland, Tyskland och Schweiz.