Försäljningen ökar på solresor.se och nu erbjuds webbrabatt

Solresor har såväl nytt bokningssystem som ny hemsida sedan en tid tillbaka och glädjande nog har försäljningen på webben ökat med 15 procent. Nu vill Solresor uppmuntra fler kunder att boka sin resa direkt på webben och ger därför 500 kr/bokning i extra webbrabatt, oavsett om resan säljs till ordinarie eller rabatterat pris.

- Att byta bokningssystem och samtidigt skapa en helt ny webbsida är givetvis en stor utmaning som har tagit sin tid. Nu har projektet landat och vi vill därför uppmuntra kunderna att boka direkt på solresor.se – och därmed få en extra webbrabatt, säger marknadschef Mikael Andersson.

Sommarens alla resmål är givetvis på plats inklusive nyheter som BarcelonaCosta Brava,och Costa Dorada där man bland annat kan välja att spendera några dagar med sol och bad för att sedan upptäcka allt vad storstaden har att erbjuda i form av kultur, shopping och nöjesutbud. För den som vill uppleva mycket på semestern finns ett spännande utbud av premium- och rundresor där många upplevelser ingår i priset.

Reseintresset är stort hos resenärerna just nu och Solresor har utökat sina öppettider på telefon-, chatt- och mejlsupport. Kunderna är välkomna att kontakta resesäljarna både för att få råd och tips om resmål och för att bli guidade när de själva bokar sin resa på webben.

FAKTA

Solresor erbjuder avresor från Stockholm, Göteborg och Malmö/Köpenhamn. Bland sommarens resmål finns bland annat Mallorca, Dubrovnik, Kreta, Zakynthos, Kalabrien, Algarve, Costa de Almería och Costa de la Luz. Komplett utbud finns på solresor.se.

Öppettider telefon och chatt:

Måndag - torsdag 09.00 – 20.00

Fredag 09.00 – 18.00