Premiär för Solresors rundresa Klassiska Irland

En helt ny rundresa går av stapeln på Irland i april, maj och september nästa år. Rundresan med namnet Klassiska Irland bjuder på en vecka full av upplevelser med nedslag i områdena kring Galway, Connemara, Kerry, Kilkenny och Wicklow för att sedan avslutas i huvudstaden Dublin.

Förutom att se den gröna öns vidsträckta landskap med böljande kullar, vindpinade klippor och medeltida borgar står många intressanta sevärdheter på programmet. Exempel på programpunkter är besök på världens äldsta whiskeydestilleri, benediktinerklostret Kylemore och Cliff of Moher vars sju kilometer långa majestätiska klippor når 215 meter ovanför Atlanten. Andra exempel är Rock of Cashel, en av Irlands mest fotograferade platser, och ett besök i Kilkenny, en av Irlands bäst bevarade medeltida städer. De sista dagarna tillbringas i Dublin med bland annat besök på Trinity College och det tid ges att upptäcka staden på egen hand.

- På denna innehållsrika rundresa upplever du många av Irlands höjdpunkter på ett bekvämt sätt. I Dublin bör den ölintresserade inte missa en rundvandring på Guinness eller att slå sig ner på någon av de många irländska pubarna och bara insupa den gemytliga atmosfären säger Solresors marknadschef Mikael Andersson.

FAKTA

Flyg med SAS från Stockholm och Köpenhamn den 11 april, 23 maj och 12 september.

En veckas rundresa med boende på hotell (del i dubbelrum) med halvpension, inträden enl. program och busservice. Svensk reseledare och engelskspråkig lokalguide på utflykterna ingår. Pris från 11 999 kr/person