Burma - En nyhet i Solresors rundreseprogram

Nu utökar Solresor sitt rundreseprogram med det tidigare stängda och ännu oexploaterade landet Burma. Med start i oktober arrangeras en serie avgångar under vintersäsongen 2012/2013.

Från och med i höst kan Solresors resenärer vara bland de första att uppleva mystikens land Burma. Den två veckor långa rundresan erbjuder mängder av upplevelser med start i den forna huvudstaden Rangoon. Resan avslutas med några lata dagar i Ngapali Beach, där det också finns möjlighet att lägga till en extravecka.

En av resans stora höjdpunkter är en flodkryssning mellan städerna Mandalay och Bagan. På nära håll kan resenärerna ta del av det dagliga livet längs floden bland tempel, byar och risfält. Väl framme i Bagan beskådar man den berömda solnedgången från en av de många pagodernas tak. Några dagar tillbringas också vid Inle Lake med sina byar byggda på pålar i vattnet.

– En resa till Burma är en resa bakåt i tiden. Här möts man av ett mycket spännande och vackert land där man ibland får intrycket att tiden har stått stilla i flera decennier. Vem vill inte vara en av de första att se landet medan det ännu är så orört? säger Pauline Berndtsson, informationschef på Solresor.

Solresor erbjuder avgångar var tredje vecka från oktober 2012 till mars 2013 från Arlanda, Landvetter och Kastrup med Thai Airways via Bangkok. Pris från 23 985:- i delat dubbelrum.