Island-New York-Costa Rica-Jamaica-Miami-Azorerna

Solresor Grand Explore: 16 dagars rundresa i eget flyg

Solresor arrangerar nu för första gången en rundresa som sker i form av en flygkryssning. Alla flygningar sker med samma flygplan, vilket innebär uppgraderad service och underlättar både incheckning och bagagehantering. Ett omfattande rundtursprogram ger resenärerna upplevelser av olika karaktär längs rutten. Exempel på vad som ingår är bad i Blå Lagunen på Island, utsiktsplatsen Top of the Rock i New York, regnskogsvandring vid vulkanen Arenal i Costa Rica och heta stränder på Jamaica och i Miami. Sista stoppet sker på Azorerna där en heldagsutflykt presenterar huvudöns höjdpunkter.

- Denna resa är något alldeles extra och vänder sig till den som vill göra en annorlunda och bekväm resa fylld av upplevelser, säger Pauline Berndtsson, informationschef på Solresor.

Solresor Grand Explore:
Detta är en extraordinär resa med endast en avgång. Svenska reseledare följer med på hela resan och engelsktalande färdledning möter upp på respektive stopp för att genomföra ett innehållsrikt och upplevelsebaserat program.

Fakta:
Avresa 15 november 2014 från Stockholm. Reslängd 16 dagar.
Alla flygningar genomförs med samma flygplan, flygbolag Primera Air.
Stopp: Island, New York, Costa Rica, Jamaica, Miami och Azorerna.
Varje stopp varar mellan en och fyra dagar.Utöver det fasta rundreseprogrammet finns möjlighet att tilläggsboka ytterligare utflykter samt anslutningsflyg från flera flygplatser i Sverige.
Pris från 39 985:- per person i delat dubbelrum.