Månadens resa med Solresor: Kanada - rundresa från Klippiga bergen till Vancouver

Nu erbjuder Solresor en rundresa i Kanada fylld av naturupplevelser och storstadsbesök. Resan har ett begränsat antal platser och sker vid en exklusiv avgång.

Den 15 dagar långa rundresan inleds i Calgary, vid foten av Klippiga bergen. Därifrån går resan vidare till nationalparkerna i Banff och Jasper, där ett stort antal naturupplevelser väntar. Under rundresan är det stor sannolikhet att björnar, älgar och andra hjortdjur siktas. Efter att ha spenderat en natt i staden Whistler går resan vidare mot Cathedral Grove, där jättegranar med upp till nio meter i omkrets växer.

Därpå följer ett besök i staden Victoria, där det finns möjlighet att åka på valskådningstur, innan resenärerna når Vancouver.

- Vancouver är en av världens vackraste städer och här finns alla möjligheter att njuta av staden på det sätt som faller en bäst i smaken, säger Pauline Berndtsson, informationschef på Solresor.

Fakta:
Avresa 24 september 2014 från Stockholm, Göteborg (via Köpenhamn) och Köpenhamn till Calgary via Toronto. Returresa från Vancouver via Toronto. Flygbolag Air Canada. Reslängd 15 dagar.Boende i delat dubbelrum på utvalda hotell av mellanklass.

Månadens resa:
Varje månad presenterar Solresor en extraordinär resa med fokus på upplevelser. Resan kan gå till ett befintligt eller nytt resmål och har ett särskilt utformat reseprogram.