Månadens resa med Solresor: Resa i musikens tecken från Chicago till New Orleans

Idag släpper Solresor en unik resa till USA. Under två veckor får resenärerna besökaflera städer i den amerikanska södern och får där ta del av såväl sevärdheter sommusikklubbar.

Musiken har en framträdande roll under resan som startar i bluesens Chicago. Via St. Louis och Louisville nås Nashville där resenärerna bland annat får uppleva en musikkväll på välkända Grand Ole Opry Music. Från Nashville reser man sedan vidare till Memphis för ett besök i Elvis Presleys välkända hem, Graceland. Via staden Natchez nås rundresans slutdestination New Orleans där det under tre dagar ges möjlighet att utforska staden.

- Resan ger intryck från flera av den amerikanska söderns välkända städer som har haft stor betydelse för musikens utveckling, säger Pauline Berndtsson, informationschef på Solresor.

Resan avgår från Arlanda, Landvetter och Kastrup 27 maj 2012. Pris per person från 24 995:-, 13 nätter i delat dubbelrum.

• graceland
  • grand ole opry music
  • new orleans
  • chicago
  • usa
  • månadens resa
  • rundresor

Solresor grundades 1989 och är idag en av Sveriges största researrangörer. Företaget erbjuder resor över hela världen, från traditionella charterresmål runt Medelhavet till långväga destinationer som till exempel Sydafrika, Costa Rica och Tanzania. Solresor är ensamma om att arrangera charterresor från Sverige till bland annat Oman, Azorerna och Menorca. Sedan år 2004 innehar Solresor AAA – högsta kreditvärdighet. För mer information besök oss på vår hemsida.