Månadens resa med Solresor: Resa till Ecuador med expeditioner på Galapagosöarna

Idag släpper Solresor en ny rundresa i Ecuador till försäljning. Platserna är begränsade och resan sker vid endast en avgång i höst.

Resan inleds med några dagar i den färgsprakande huvudstaden Quito, som utsetts till världsarv av UNESCO med motiveringen ”Latinamerikas bäst bevarade kolonialstad”. Därefter går färden vidare till staden Otavalo, med sitt rika indianska kulturarv. Ett stort äventyr i Amazonas regnskog och en kryssning med expeditioner på Galapagosöarna står också på programmet för den 15 dagar långa rundresan.

–Detta är verkligen en innehållsrik och mycket spännande resa. Värt att notera är att senaste numret av National Geographic listar Quito som ett av de ställen som måste besökas under året, säger Pauline Berndtsson, informationschef på Solresor.

Fakta:
Avresa 3 oktober 2013 från Stockholm, Göteborg och Köpenhamn till Quito flygplats. Returresa från Guayaquil. Flygbolag KLM. Reslängd 15 dagar.Boende i delat dubbelrum på utvalda hotell med klassificering ****.

Månadens resa:
Varje månad presenterar Solresor en extraordinär resa med fokus på upplevelser. Resan kan gå till ett befintligt eller nytt resmål och har ett särskilt utformat reseprogram.