Rundresa med Solresor på den arabiska halvön

Sultanatet Oman har varit ett av Solresors mest uppskattade charterresmål under flera år. Inför kommande vintersäsong lanserades nyligen Förenade Arabemiraten med bland annat världsmetropolen Dubai. Nu erbjuds också en kulturell rundresa som kombinerar besök i såväl Oman som emiraten Dubai och Abu Dhabi.

Den åtta dagar långa rundresan har fokus på kultur, historia och stora sevärdheter. Resan innehåller bland annat jeep-safari, båttur, besök i moskéer och palats samt upplevelser och shopping på t ex krydd- och silvermarknader. Möjlighet finns att stanna en extra vecka för att ytterligare utforska storstaden Dubai eller för att unna sig en avkopplande och lyxig semester vid Persiska vikens strandkant i emiratet Ras Al Khaimah.

- Under denna resa får resenärerna uppleva kontraster mellan gammalt och nytt, bergsbyar och ultramoderna världsmetropoler och inte minst gröna oaser och vidsträckt ökenlandskap, säger Pauline Berndtsson, informationschef på Solresor.

Varje månad presenterar Solresor en extraordinär resa med fokus på upplevelser. Resan kan gå till ett befintligt eller nytt resmål och har ett särskilt utformat reseprogram. Juli månads resa till Arabiska halvön sker med två avgångar, den 22 och 29/11 2009.

Priset per person är från 20995 kronor för 8 dagars rundresa med helpension. Boende i delat dubbelrum på fyr- och femstjärniga hotell. Extravecka på femstjärnigt hotell i Dubai eller Ras Al Khaimah för 4800 kronor.

För ytterligare information och högupplösta bilder, vänligen kontakta:
Pauline Berndtsson, informationschef, telefon 040-600 95 57, mobil 0739-60 80 31,

eller pauline.berndtsson@solresor.se

Solresor grundades 1989 och är idag en av Sveriges största researrangörer. Företaget erbjuder resor över hela världen, från traditionella charterresmål runt Medelhavet till långväga destinationer som till exempel Sydafrika, Costa Rica och Tanzania. Solresor är ensamma om att arrangera charterresor från Sverige till bland annatOman, Azorerna och Menorca.Sedan år 2004 innehar Solresor AAA - högsta kreditvärdighet. För mer information besök www.solresor.se