Solresor sätter in extraflyg till Fuerteventura

För att möta efterfrågan på resor för resenärer som fått ställa in sin Egyptensemester sätter Solresor in ett extraflyg till Fuerteventura.

Flyget kommer att avgå från Arlanda, Landvetter och Malmö Airport vilket ger sportlovsresor från Sveriges tre största städer.
Efter UD´s avrådan från icke nödvändiga resor till Egypten i söndags blev många svenskars semesterdrömmar grusade då flera flygavgångar dit ställdes in. Solresor har därför satt in ett extraflyg till Fuerteventura och resorna ligger nu bokningsbara på www.solresor.se
- Vi kontaktar alla våra resenärer som har fått sin resa till Egypten inställd. De allra flesta är angelägna om att finna en ny resa, vilket inte har varit helt lätt då det är en eftertraktad reseperiod. Inte minst under sportlovet är behovet stort då det övriga programmet varit så gott som fullbokat sedan en tid tillbaka, säger Pauline Berndtsson, informationschef på Solresor.

• fuerteventura
  • egypten

Solresor grundades 1989 och är idag en av Sveriges största researrangörer. Företaget erbjuder resor över hela världen, från traditionella charterresmål runt Medelhavet till långväga destinationer som till exempel Sydafrika, Costa Rica och Tanzania. Solresor är ensamma om att arrangera charterresor från Sverige till bland annat Oman, Azorerna och Menorca. Sedan år 2004 innehar Solresor AAA – högsta kreditvärdighet. För mer information besök oss på vår hemsida.