Solresor släpper ännu en nyhet för sommarsäsongen 2012: Costa de Almería - solsäker destination med andalusisk atmosfär

I soliga Andalusien ligger Costa de Almería, som hittills har varit relativt okänt bland svenska resenärer. Det vill Solresor ändra på och erbjuder nu resor till orterna Aguadulce och Roquetas de Mar.

Costa de Almería ligger i sydöstra Spanien, med kust mot Medelhavet. Området har långsträckta stränder, högklassiga hotell och Europas soligaste väder. Närheten till sevärdheter såsom Granada, Alhambra och Sierra Nevada gör att Solresor kanerbjuda en mängd utflykter och rundresor i området.

Inom bekvämt avstånd från orterna Aguadulce och Roquetas de Mar finns flera golfbanor med lägre priser än på många andra håll i Europa. Provinshuvudstaden Almería har en andalusisk atmosfär med tapasbarer och en rad butiker med både internationella och spanska märken.

- Den som väljer att semestra på Costa de Almería får mycket valuta för pengarna. Hotell av hög klass direkt på stranden, fina golfbanor och ett gediget utflyktsprogram gör att vi tror på ett bra gensvar från de svenska semesterfirarna, säger Pauline Berndtsson, informationschef på Solresor.

Resorna avgår från Arlanda till Almería flygplats med start den tredje maj 2012.

• alhambra
  • sierra nevada
  • solresor
  • spanien
  • costa de almería
  • andalusien
  • aguadulce
  • roquetas de mar
  • granada

Solresor grundades 1989 och är idag en av Sveriges största researrangörer. Företaget erbjuder resor över hela världen, från traditionella charterresmål runt Medelhavet till långväga destinationer som till exempel Sydafrika, Costa Rica och Tanzania. Solresor är ensamma om att arrangera charterresor från Sverige till bland annat Oman, Azorerna och Menorca. Sedan år 2004 innehar Solresor AAA – högsta kreditvärdighet. För mer information besök oss på vår hemsida.