Solresor släpper tre nya sommardestinationer

Solresor erbjuder som enda svensk charterarrangör Costa de la Luz och Algarve. Dessutom breddas utbudet med grekiska ön Zakynthos.

På Costa de la Luz råder en genuin andalusisk atmosfär och prisnivån är betydligt lägre än på flera av de mer välkända spanska turistorterna. Hotell av bra klass ligger i direkt anslutning till de långsträckta sandstränderna. För den som vill uppleva mer än pool- och strandliv är ett besök i provinshuvudstaden Sevilla, ca 1,5 timmar bort, ett måste.

Algarve i södra Portugal är ett av Europas mest populära semesterresmål tack vare sina långsträckta stränder, bra golfbanor och mycket att se och uppleva. Genom Solresor Premium erbjuds prisvärda resor med inkluderade utflykter till både västra och östra Algarve samt till Sevilla med sin gigantiska katedral. Även besök på vingårdar, jeepsafari och Lissabon finns med i utflyktsprogrammet.

Zakynthos i den joniska övärlden utanför Greklands västkust är Solresors tredje nyhet. Här finner man kristallklart vatten, spännande grottor och den berömda havssköldpaddan, som kan beskådas från flertalet glasbottenbåtar. Grekiska tavernor, fina stränder och ett utbrett nöjesliv är också säkra kort för en lyckad semester.

- Costa de la Luz, Algarve och Zakynthos är tre riktigt fina nyheter som erbjuder något för varje smak. Vi nöjer oss dock inte med dessa då vi kommer att kunna presentera ytterligare charternyheter inom de närmaste veckorna, säger Pauline Berndtsson, informationschef på Solresor.

Samtliga resor till Costa de la Luz, Algarve och Zakynthos är bokningsbara på Solresor.se från och med 20 september.

Fakta:
Costa de la Luz, Spanien
Solresors resmål: Isla Canela, Isla Cristina och Islantilla. Säsong: 26 april-11 oktober 2014.Flyg varje lördag från Stockholm, Göteborg och Köpenhamn till Faro.

Algarve, Portugal
Solresors resmål: Albufeira, Senhora da Rocha och Vilamoura. Säsong: 26 april-11 oktober 2014. Flyg varje lördag från Stockholm, Göteborg och Köpenhamn till Faro.

Zakynthos, Grekland
Solresors resmål: Argassi, Tsilivi och Kalamaki. Säsong: 17 maj-27 september 2014. Flyg varje lördag från Stockholm och Köpenhamn till Zakynthos.