Solresor ställer in Egyptenresorna resten av säsongen

På grund av det rådande läget i Egypten har Solresor idag beslutat att ställa in samtliga avgångar till Egypten resten av vintersäsongen.

Efter UD´s avrådan från icke nödvändiga resor till Egypten i söndags ställde Solresor in samtliga Egyptenavgångar till och med den 23 februari. Bland resenärer med senare avgångsdatum har det den senaste tiden funnits en oro över att resa till Egypten. Flera har uttryckt en önskan om att boka av eller boka om sin Egyptenresa till andra resmål. Solresor väljer därför att förkorta säsongen till Egypten och arbetar med att ta fram fler resor till andra resmål. Solresor kontaktar just nu samtliga inbokade resenärer.
- Vi vet att många av de resenärer som var inbokade till Egypten är angelägna om att komma iväg på sin efterlängtade semester Igår satte vi in extraflyg till Fuerteventura som snabbt börjar bli fullbokat, och vi arbetar för fullt med att ta fram ytterligare resor till våra kunder, säger Pauline Berndtsson, informationschef på Solresor.

• egypten

Solresor grundades 1989 och är idag en av Sveriges största researrangörer. Företaget erbjuder resor över hela världen, från traditionella charterresmål runt Medelhavet till långväga destinationer som till exempel Sydafrika, Costa Rica och Tanzania. Solresor är ensamma om att arrangera charterresor från Sverige till bland annat Oman, Azorerna och Menorca. Sedan år 2004 innehar Solresor AAA – högsta kreditvärdighet. För mer information besök oss på vår hemsida.