Solresor storsatsar i Förenade Arabemiraten

Solresor ökar antalet resor till Förenade Arabemiraten med drygt 50 % och flyger egen direktcharter från Stockholm, Göteborg och Malmö hela kommande vintersäsong. Utbudet breddas och Solresor blir därmed Skandinaviens ledande researrangör med trettiotalet hotell i flera emirat.

Solresors utbud innefattar resor för många olika smaker och plånböcker. I emiratet Ras Al Khaimah ges förutsättningar för en lugn semester med inslag av sol och bad. Här erbjuds också golfspel på mycket bra och prisvärda golfbanor. En semester i Fujairah passar den som vill bo på hotell direkt på stranden. Dubai är det självklara valet för den som älskar shopping och att fascineras av spektakulära byggnader såsom världens högsta byggnad Burj Khalifa. Huvudstaden Abu Dhabi kombinerar shopping, kritvita stränder och kultur. Solresor har här ett brett hotellprogram med mycket konkurrenskraftiga priser och det egna hotellkonceptet Eden Lifestyle*.

- Våra flygningar med Primera Air utgår från Sverige. Det ger bra flygtider med längsta möjliga tid på resmålet, och därmed mer semester för pengarna, säger Pauline Berndtsson, Informationschef på Solresor.

Fakta:
Säsong: 22 oktober 2013-3 april 2014.
Solresor erbjuder direktcharter till Förenade Arabemiraten sedan 2009.

I Solresors utbud ingår:
Dubai, Abu Dhabi, Ras Al Khaimah och Fujairah.
Rundresa i flera av emiraten med varierat innehåll och boende från femstjärnigt lyxhotell till en natt i beduinläger i öknen.
Kombinationerna Dubai/Ras Al Khaimah, Dubai/Fujairah, Dubai/Abu Dhabi, Dubai/Kapstaden, Dubai/Kenya samt Dubai/Zimbabwe/Zambia/Botswana.

*Eden Lifestyle ger resenären specifika förmåner såsom t ex svensk TV-kanal, direkttransfer, WIFI och poolhanddukar. Dessutom planteras ett träd i Eden Lifestyle Garden för att bidra till en bättre miljö!

• Eden Lifestyle
  • kombinationsresor