Solresors semesterfirare får besök av Mumin

Under sommarlovet gästas Solresors populära familjeanläggningar av Mumintrollet. För de yngsta kommer Solresors nya barnklubb Mumin att erbjuda dagar fyllda av lek, bus, sandslottsbyggen och skattjakt tillsammans med Mumin och nyfunna kompisar.

Redan nu finns en unik Muminkalender på Solresors webbsida med nya pyssel och knåp för barn varje dag. Muminkalendern kommer att leda fram till en jubileumskampanj som startar kring årsskiftet i de nordiska länderna. I samband med detta blir Solresor officiell samarbetspartner till Mumin, vilket innebär att Mumin kommer att synas såväl på Solresors webbsida som ute på resmålen.

– Mumin är en välkänd figur bland såväl barn som vuxna, och vi tror att flera generationer får glädje av att Mumin dyker upp bland solstolarna i sommar. Genom att erbjuda ett mervärde för våra yngsta resenärer hoppas vi att alla i ressällskapet får en lyckad semester, säger Pauline Berndtsson, informationschef på Solresor.

© Moomin Characters™

Mumin, för barn mellan tre och sex år, gästar följande familjeanläggningar i sommar:

Paradise Village, Cypern

Sirios Village, Kreta

Hane Family Resort, Turkiet

Side Mare Resort, Turkiet

Eden Club Forum Beach, Rhodos *

* Eden Club Forum Beach gästas av Mumin i sin Öppet Hus-verksamhet för barn.

© Moomin Characters™

MOOMIN65

Jubileumsåret för Mumintrollets 65-årsdag arrangeras i syfte att, i enlighet med Mumintrollens skapare Tove Janssons liv som kreatör och skärgårdsbo, lyfta fram vikten av barns kreativitet samt öka medvetenheten kring miljöproblem i våra hav.  www.moomin65.com

För ytterligare information och högupplösta bilder, vänligen kontakta:
Pauline Berndtsson, informationschef, telefon 040-600 95 57, mobil 0739-60 80 31,

eller pauline.berndtsson@solresor.se

Solresor grundades 1989 och är idag en av Sveriges största researrangörer. Företaget erbjuder resor över hela världen, från traditionella charterresmål runt Medelhavet till långväga destinationer som till exempel Sydafrika, Förenade Arabemiraten och Tanzania. Solresor är ensamma om att arrangera charterresor från Sverige till bland annat Oman, Azorerna och Menorca. Sedan år 2004 innehar Solresor AAA – högsta kreditvärdighet. För mer information besök www.solresor.se