Singelringen® lanserar nya produkter - Singelringen Collection 2009-01-20

PRESSMEDDELANDE 2009-03-17

Singelringen® lanserar nya produkter -

Singelringen Collection.

Singelringen® lanserade 2005 världens första unisex ring för singlar och har sedan dess sålt mer än 250000 ringar globalt. Nu ser vi framåt och lanserar en hel kollektion av smycken tillsammans med en av Europas största smyckestillverkare, spanska Argyor. Kollektionen omfattar tre olika basprodukter - armband, halsband, samt ett mobilsmycke. De nya produkterna signalerar även att bäraren är singel, fri och ledig.

Vid köp av dessa smycken får köparen även tillgång till Singelringen® Community - ett nätverk baserat på dess livsstil, på Internet för singlar, globalt.

Under våra tre år sedan lanseringen 2005 har Singelringen etablerat sig på fyra kontinenter, i 20 länder och sålt totalt över 250,000 Singelringar. Nu är det dags att bredda oss och vårt sortiment!

Efterfrågan, från både kunder och detaljister, om att utvidga sortimentet med fler produkter, har lett till att Singelringen® den 19:e mars 2009 lanserar Singelringen® Collection. Tillsammans med spanska Argyor, en av Europas största smyckestillverkare, har vi tagit fram en manlig och en kvinnlig smyckeskollektion bestående av tre basprodukter såsom ett halsband, ett armband och ett mobilsmycke.

Till de kvinnliga smyckena finns även ett sortiment av 30-talet berlocker att välja på. Genom att addera dessa kan du skapa ditt egna personliga smycke samt signalera vem du är. Du väljer själv vilken basprodukt du föredrar att köpa samt väljer dina berlocker efter din personlighet.

"Vi ville koppla ihop vårt "Community concept" med dessa smycken och låta våra kunder förmedla vem de är genom - just sina smycken, en slags personlig profil runt handleden eller halsen. Idag har vi ca 30 stycken olika berlocker, men räknar med att lansera ca 10 stycken varannan månad", säger Johan Wahlbäck, grundare till Singelringen.com

Singelringen® Collection kommer att finnas i ca 50 butiker i Sverige och drygt 1,000 butiker runt om i Europa, Asien samt i Syd- och Nordamerika efter lanseringen i mars 2009.

"Singelringen® har främst sålts via Internet. Genom att vi breddar sortimentet har intresset från detaljhandeln ökat enormt. De som tidigare har tyckt om och anammat vårt koncept och grundtanke har tyckt att en produkt i sortimentet varit för lite, har nu kommit tillbaka och vill sälja hela vår kollektion i vår.

Tillgängligheten kommer på så sätt öka markant", avslutar Johan Wahlbäck.

För mer information och pressbilder:

Kontakta Johan Wahlbäck.

E-mail: johan@singelringen.com

www.singelringen.com/collection

Om Singelringen®

2005 grundades Singelringen® av Johan Wahlbäck. Singelringen är svenskdesignad och även producerad i Sverige. Idag säljs ringen på fyra kontinenter och i 20 länder. Totalt har det sålts 250000 Singelringar världen över.

Singelringen® Filosofi

Singelringen är lika mycket en filosofi som en produkt. Genom att bära våra produkter visar du att du vill göra det bästa och det mesta av ditt Singelskap, du visar att du trivs med din tillvaro. Kanske du önskar att finna Kärleken eller så är du nöjd för stunden med ditt liv som det är. Oavsett så visar du omgivningen att det är acceptabelt att vara singel och stå för den man är - en attraktiv singel!

• lifestyle
  • trend