Inti Boko vann Svenskt Trav-Kriterium på Solvalla 2018. Foto: Lars Jakobsson/TR Bild

​hitta.se blir titelsponsor för Svenskt Trav-Kriterium och Svenskt Trav-Oaks

Sök- och informationsföretaget hitta.se har en av landets mest besökta webbsajter med 3,4 miljoner unika besök i veckan. Nu satsar man vidare på samarbetet med Solvalla efter att tidigare också varit sponsor för Elitloppet.

- Vi är självklart väldigt stolta över att hitta.se utökar sitt engagemang på Nordens största travbana och kliver in som titelsponsor till Kriteriet och Oaks. Med vårt utökade samarbete kommer vi kunna skapa ännu bättre förutsättningar kring information och kartfunktioner för våra gäster, både inför, under och efter besöket. Jag ser fram emot ett riktigt spännande partnersamarbete för 2019 tillsammans med hitta.se, säger Erik Hall som är försäljningschef på Solvalla.

Svenskt Trav-Kriterium är Sveriges största löpning för treåriga hingstar/valacker, Svenskt Trav-Oaks är störst för treåriga ston. Förstapriset uppgår till två respektive 1,6 miljoner kronor med dubbla prissummor för de premiechansade hästarna vilka är i kraftig majoritet.

- Vi trivs bra med Solvalla efter tre år som en av sponsorerna till Elitloppet, säger Daniel Fixelius, marknadsansvarig på hitta.se.

- Travsporten bjuder på spänning, det vet jag eftersom jag är hästägare själv, och Kriteriehelgen på Solvalla är ett av de stora sporteventen i Stockholm under hösten - ett utmärkt tillfälle att synas för våra kunder, besökare och samarbetspartners.

Pressmeddelande från Stockholms Travsällskap och Solvalla.

Foto: Lars Jakobsson/TR Bild

Solvalla är Nordens största arena för travsport och ligger i Bromma i norra Stockholm. Travbanan har plats för 35 000 åskådare och arrangerar varje år Elitloppet, ett av världens största travlopp. På anläggningen arrangeras också många event, mässor och konferenser. Solvalla drivs av den ideella föreningen Stockholms Travsällskap.