Ny uppdatering lägger till säkerhetslösningar i Somfys TaHoma för smarta hem!

Alla innehavare av Somfy TaHoma får nu en stor uppdatering i systemet som gör det möjligt att lägga till säkerhetsprodukter och uppkopplade larmfunktioner. Nu vill Somfy utmana inom säkerhetslösningar och uppdateringen lägger till en flik i TaHomas gränssnitt där kunden själv kan välja att aktivera eller avaktivera sina säkerhetsprodukter.

Somfy lanserar även sin nya fjärrkontroll TaHoma Remote, där kan du slå på och av dina säkerhetsprodukter. Fjärrkontrollen har olika knappar för larmning av zoner men även en SOS-knapp som kan användas som ett överfallslarm eller bara en säkerhetsknapp. Trycker du på knappen kan de närmaste få en notis att det har hänt något eller en siren kan aktiveras så att grannar blir uppmärksamma över att det har hänt något.

- Vi har säkerhetsföretag som försöker komma in i det smarta hemmet, nu vill vi gå från det smarta hemmet till säkerhetslösningar, säger Henrik Bengtsson- Wällersten, produktansvarig för smarta hem på Somfy.

Denna uppdatering gör att du kan säkra upp ditt hem utan att behöva betala en månadsavgift. Du kan enkelt lägga in att du får en notis att det har hänt något i ditt hem. Det är möjligt att addera att en i släkten eller en granne får en notisen/varning för att sedan kontakta dig eller räddningstjänsten.

Inom kort kommer Somfy släppa fler nyheter inom säkerhet, bl a en siren och brandvarnare.

Om TaHoma

Somfys lösning för smarta hem heter TaHoma och kan byggas upp efterhand som ditt boende utvecklas. Lösningen klarar alla dina behov, med fler än 100 kompatibla enheter som kan kopplas upp mot din smarta hem box TaHoma, inkluderat motorer, sensorer, detektorer, kameror, termostater, belysning och mycket mer.

TaHoma® är också kompatibel med utrustning för smarta hem från andra större varumärken som Velux, Honeywell, Hitachi, Philips Hue etc.

Tack vare radioteknologi kan nya produkter enkelt installeras trådlöst i systemet och kopplas upp mot redan installerade produkter.