Utomhuskameran Somfy Outdoor Camera lanseras

Den helt nya utomhuskameran, Somfy Outdoor Camera ger dig lugn och ro med en uppsjö av smarta funktioner som alla förpackats i en snygg och prisbelönt design. Utomhuskameran finns i två olika färger (vit & antracitgrå) och är en högteknologisk produkt med funktioner som är utformade för att låta dig hålla koll på din tomt samt kunna avskräcka eventuella inkräktare.

Denna WiFi-kamera är byggd för kontroll och låter dig inte bara hålla koll på din egendom via din smartphone, utan även aktivera en rad avskräckande funktioner vid tecken på intrång – allt med en enkel knapptryckning.

Kristallklart med full HD

Utomhuskameran har full HD-video och 130° vidvinkellins som ger kristallklara bilder på ett avstånd som täcker alla viktiga områden på din tomt.

När mörkret faller på är kameran utrustad med mörkerseende vilket är en stor fördel under de mörka vintermånaderna. HDR (High Dynamic Range) bidrar till bättre bildåtergivning och fler detaljer.

Inspelningar från utomhuskameran lagras säkert i molnet så att du kan ladda ner filmklippen när som helst. Detta är en stor fördel om du behöver dela dessa med polisen eller försäkringsbolagen. Med 256-bitars AES-kryptering är det skönt att veta att ingen förutom du kan komma åt det inspelade materialet.

En aktiv vakt

I motsats till andra säkerhetskameror är detta inte en passiv väktare, eftersom den har teknik som faktiskt låter dig agera om någon inkräktar när du inte är hemma. Utomhuskameran är utrustad med tvåvägskommunikation (högtalare + mikrofon) som möjliggör samtal med inkräktaren. Utfärda en varning och gör klart för personen att de hamnat på film som eventuellt kan överlämnas till polisen.

Räcker inte detta för att avskräcka kan du aktivera den kraftfulla sirenen (110 dB) som varnar människor i närheten av inkräktaren.

Tålig och pålitlig

Somfy Outdoor Camera är vädertålig vilket gör att den står emot väder och vind. Utomhuskameran har dessutom inbyggt manipuleringsskydd vilket triggar sirenen om någon försöker ta ner eller sabotera kameran.

Komplett säkerhetssystem

Somfy Outdoor Camera fungerar inte bara som en fristående, trådlös utomhuskamera. Du kan även ansluta den till din externa utomhusbelysning. När kameran upptäcker något tänds belysningen. Ett smart sätt att göra din befintliga belysning smartare!

För att spara ström, har kameran även rörelsedetektering som aktiveras när den detekterar rörelse på din tomt.

Denna övervakningskamera är en del i det kompletta sortimentet av Somfy Protect, Plug and Play-säkerhetsprodukter. Utomhuskameran, Somfy Outdoor Camera är kompatibel med olika system för smarta hem som till exempel Google Assistent, Amazon Alexa, Works with Nest och IFTTT.

Funktioner

• Full HD 1080p
  • Rörelsesensor
  • Inbyggd siren 110 dB
  • Tvåvägskommunikation via högtalare och mikrofon
  • HDR + mörkerseende
  • Manipuleringsskyddad
  • Möjligt att styra utomhusbelysning
  • Kompatibel med Google Assistant, Amazon Alexa, Works with Nest och IFTTT

Kameran finns i två färger, vit och antracitgrå. Den vita versionen släpps inom kort och den gråa är släppt via Somfy Shop Sverige, den officiella webbutiken i Sverige för Somfy.