TaHoma från Somfy är nu kompatibel med Sonos

Sonos är det trådlösa ljudsystemet som fyller ditt hem med bra ljudkvalitet inom musik, film och TV. Spela din favoritmusik i olika rum eller samma låt i alla rum.

TaHoma är en lösning för smarta hem från Somfy som låter dig koppla upp och styra hemmet oavsett var du befinner dig. Enkelt och bekvämt från din smartphone har du koll på ditt hem.

Med Sonos och Somfy, kan du fylla ditt hem med musik och matcha din favoritlåt eller radiostation med dina scenarie i TaHoma.

Gränssnittet och våra appar är från och med den 14 november kompatibelt med alla Sonos högtalare. Vi försöker hela tiden utveckla vår lösning för smarta hem till att bli ännu smartare och ge mer bekvämlighet åt våra användare. Samarbetet med Sonos är ett led i detta, säger Henrik Bengtsson Wällersten. Vi länkar ihop oss med dina ”favorit”-listor i Sonos appen. Från Somfy TaHoma-appen, kan du sedan sätta igång din favoritmusik och kontrollera volymen.

Starta din dag med musik

Vakna upp till ”lounge”-musik samtidigt som rullgardinerna automatiskt går upp, mjukt och tyst. Ändra temperaturen till sköna 21 grader, rulla ner dina persienner och lyssna på morgonprogrammet på din favoritradiostation. Dags att lämna huset, klicka på ”lämna huset”-scenariet i din TaHoma och solskydden går ner, larmet aktiveras och musiken från dina Sonos högtalare stängs av.

Välkommen hem…

…till en trevlig biokväll med familjen. Aktivera ditt scenarie i TaHoma för att få rätt volym på Sonos högtalarna, dra ner rullgardinerna, dimma belysningen och sätt dig sedan bekvämt i soffan för att njuta av en bra film. Allt sker med en enda knapptryckning!