Fira midsommar med Timoteij på Skara Sommarland

Fira midsommar med Timoteij på Skara Sommarland

På fredag har Skara Sommarland nypremiär för sitt midsommarfirande. Under midsommarafton kommer fler aktiviteter än vanligt att arrangeras i Skandinaviens största vattenpark. Utöver dans runt midsommarstången och traditionella lekar kommer Skara Sommarland att få besök av Timoteij.

I år satsar Skara Sommarland åter på traditionellt svenskt midsommarfirande. På fredag kommer flera aktiviteter att arrangeras både i parken och på campingen. Bland annat gästas Skara Sommarland av Timoteij. Gruppen som startades 2008 då bandmedlemmarna gick i samma klass på programmet Music and Production på Katedralskolan i Skara, fick sitt svenska genombrott med låten Kom i Melodifestivalen 2010.

Firandet i parken börjar vid Kottepoolen ca kl. 13.45 med dans och lekar kring midsommarstången både för liten och stor. Kl. 14:15 kommer Timoteij att bjuda på en konsert. Midsommarfirandet fortsätter sedan på campingen efter Skara Sommarlands stängning kl. 17:00. På kvällen blir det musik och sång då campingrestaurangen gästas av en trubadur.

Välkommen att fira in sommaren med oss på Skara Sommarland.

Om bandmedlemmarna i Timoteij vågar testa årets nyhet Big Drop återstår att se. Big Drop som invigdes under säsongspremiären den 6 juni är Europas högsta vattenfrittfall med fallucka. Ett åk i Big Drop innebär fritt fall i 21 meter och en topphastighet på 60 kilometer i timmen. Det ger både garanterat pirr i magen och luft mellan tårna. För den som vågar.

För mer information om Skara Sommarlands midsommarfirande, kontakta Rickard Bender, Skara Sommarland, på tfn: 010- 708 80 19 eller email rickard.bender@sommarland.se

Skara Sommarland är Skandinaviens största vattenpark. Skara Sommarland har utöver ett vattenland även en tivolidel och gokartbanor. Med 44 attraktioner, fyra restauranger samt ett varierat utbud av lotterier, spel, kiosker och caféer är Skara Sommarland fyllt med upplevelser för hela familjen. 2012 hade Skara Sommarland ca 450 anställda under säsong, drygt 260 000 besökare och omsatte 90 miljoner kr. Skara Sommarland är en del av upplevelsekoncernen Parks and Resorts, Nordens ledande aktör inom upplevelseindustrin. I gruppen ingår några av Sveriges mest populära resmål; Gröna Lund, Kolmården, Aquaria, Furuvik och Skara Sommarland.