Välkommen att testa Racer

Pressmeddelande   •   Maj 24, 2012 08:00 CEST

Varmt välkommen till Skara Sommarlands pressvisning onsdagen den 30 maj kl. 10.00. Då kommer vi att presentera årets nyheter och dessutom erbjuda svindlande provåk i vår nya vattenattraktion Racer.

Lördagen den 2 juni öppnar Skara Sommarland för en ny fartfylld säsong. Utöver vilda vattenäventyr, snurriga berg- och dalbanor, våghalsig parkunderhållning och gokartbanor, kommer en ny vattenattraktion att stå klar. Racer är en fartfylld fyrfilig upplevelse som ska locka fram tävlingsinstinkt och skratt och kommer att invigas under Skara Sommarlands premiärhelg. Eftersom den från premiären kommer att vara utrustad med ett välutvecklat tidtagningssystem har besökare möjlighet att utmana både familj och vänner på fartfyllda äventyr nedför.

Redan under pressvisningen kommer du och en testpatrull att få möjlighet att provåka årets nyhet på Skara Sommarland. Varmt välkommen med både testpatruller och knattereportrar. (Skara Sommarland kommer även att ha egna testpatruller på plats).

Datum: Onsdagen den 30 maj
Tid: kl. 10.00 - ca 12.00
Plats: Skara Sommarlands huvudkontor
Fakta: Racer är 90 meter lång och har en fallhöjd på 14 meter
Längdgräns: 100 cm

Osa: Anmäl dig senast måndagen den 28 maj till Marcus Boström, t.f. marknadschef.

Notera att testpatrull och knattereportrar måste vara minst 100 cm långa.
Varmt välkommen!

Skara Sommarland är Skandinaviens största vattenpark. Skara Sommarland har utöver ett vattenland även en tivolidel och gokartbanor. Med 44 attraktioner, fyra restauranger samt ett varierat utbud av lotterier, spel, kiosker och caféer är Skara Sommarland fyllt med upplevelser för hela familjen. 2011 hade Skara Sommarland ca 450 anställda under säsong, ca 300 000 besökare och omsatte 90 miljoner kr. Skara Sommarland är en del av upplevelsekoncernen Parks and Resorts, Nordens ledande aktör inom upplevelseindustrin. I gruppen ingår några av Sveriges mest populära resmål; Gröna Lund, Kolmården, Aquaria, Furuvik och Skara Sommarland.

Kommentarer (0)

Kommentera