Somna AB välkomnar ny exportansvarig

Erik Sackari tillträder omgående tjänsten som ny exportansvarig på Somna AB. Erik har mångårig säljerfarenhet från såväl globala som egna företag, främst inom textil- och interiörsbranschen. Somna AB är inne i en expansiv fas och har som mål att femdubbla exportförsäljningen under en femårsperiod.

Det ska bli intressant att få applicera sina erfarenheter i en helt ny bransch och fortsätta utveckla Somnas export som är i en mycket expansiv fas.”
Erik Sackari, exportansvarig, Somna AB

Om Somna export

Somna AB exporterar idag till elva länder och försäljning i respektive land sker genom lokala partners. I april bjuder Somna AB in samtliga partners till årets ’Somna Partner Meeting’ som sker samtidigt som mässan ’Leva & Fungera’ går av stapeln på Svenska Mässan i Göteborg, där även Somna deltar som utställare.

”Med Erik på plats och vårt nyligen godkända EU-patent som bas, påbörjar vi nu en storsatsning på den internationella marknaden. Vårt mål är att exportförsäljningen skall femdubblas på fem år och då utgöra mer än hälften av bolagets totala omsättning”
Fredrik Löfgren, VD, Somna AB

För ytterligare information kontakta:
Fredrik Löfgren, VD tel. 0707-10 38 28, fredrik@somna.se
Erik Sackari, exportansvarig, 0725-70 84 80, erik@somna.se

• Friskvård

• rekrytering
  • export
  • tyngdtäcke
  • kedjetäcke

Somna utvecklar, tillverkar och distribuerar kognitiva hjälpmedel. Den stora produkten är Kedjetäcke® vilket är Somnas egen patenterade uppfinning. Idag är man ledande inom området i Skandinavien och har precis inlett en satsning på den globala marknaden. Bolaget är ett familjeföretag helägt av familjen Ramer.