IMAN premiärspelar nya låtar på The Green Door Project!

IMAN premiärspelar nya låtar på The Green Door Project

På onsdag uppträder IMAN på The Green Door Project och framför sin första omtalade singel i ny het sommarversion, remixad av artisten och producenten Dante – Sugar Deluxe Summer Edition. Dessutom bjuder hon på en helt ny låt hon skrivit tillsammans med Mash Up International.

I år ska vi hålla ögonen på 21-åriga IMAN, det menar Damernas Värld, Plaza Kvinna och Hymn. I januari kammade hon hem en P3 Guld-plakett åt Zara Larsson som en av låtskrivarna bakom årets låt “Lush Life” och på Grammisgalan i februari stod hon på scen tillsammans med Seinabo Sey under dennes omtalade uppträdande.

Onsdag 18 maj uppträder IMAN på The Green Door Project på Trädgårn i Stockholm. Hon kommer att premiärspela sin nya sommarheta remix Sugar Deluxe Summer Edition (Dante Remix) och dessutom bjuda på en sprillans ny låt som hon har skrivit tillsammans med Mash Up International.

– Det ska bli så roligt med The Green Door Project, det något jag länge velat göra. Jag ser fram emot att få uppträda med min Summer Edition av Sugar Deluxe och publiken kan vänta sig ööös, säger IMAN.

Med nya remixen Sugar Deluxe (Summer Edition) serverar Iman och Dante en oemotståndlig genusflippad, r’n’b-pulserande poplåt med tillbakalutad attityd för sommarens alla dansgolv. Just nu skriver IMAN ny musik med andra låtskrivare, artister och producenter och till hösten kommer hennes första ep. I sommar väntar fler liveframträdanden.

– Det kommer att bli en rolig sommar med nya släpp och många gig, hälsar IMAN.

Pressröster om Iman

”Aldrig förr har anarcha-feminism smakat så här sockrigt”
Annah Björk/Bon

”Svensk musik har fått ytterligare en stjärna i låtskrivaren och artisten Iman”
Jan Gradvall/DI Weekend

”Gör musik som bryter normer”
GP

”det inte svårt att bli stum av beundran”
Popmani

”en skicklig låtsnickrare”
Gaffa

Iman på Spotify:

IMAN på iTunes:

Hemsida:

www.imanyes.com

Om The Green Door Project
The Green Door Project är Carlsbergs stora kultursatsning som grundar sig i en vilja att utforska framtiden för den svenska klubbscenen och skapa en plattform för samarbeten mellan några av Sveriges främsta och mest tongivande kreatörer inom samtidskultur. Satsningen lanserades i Stockholm förra året och ägde då rum vid tre olika tillfällen med flera tusen besökare. Årets första Green Door Project är rum på Trädgårn 18 maj.

Zannah Hultén, Song Academy Music Group, info@songacademy.com, 0735 21 88 80

Song Academy Music Group drivs av producent och vocalcoach Zannah Hultén. Zannah har varit del i att utveckla flera av våra största svenska artister, från Robyn, Icona Pop och Tove Lo till nu senast Iman.

www.songacademy.com

Följande filer finns att ladda ned:

PRESS SUGERDELUXE FOTO SAGA BERLINPRESS SUGERDELUXE REMIX Foto SagaBerlin

• iman