Hyra hjälpmedel till hörselskadade elever

Hyra hjälpmedel till hörselskadade elever

Landstinget i vissa kommuner bekostar inte ett flermikrofonsystem till elever med nedsatt hörsel, trots att behovet fortsätter att öka. De står oftast för ett enklare system med en mikrofon så att eleven kan höra läraren, men det räcker inte för att höra vad klasskamraterna säger och vara delaktig i diskussioner.

För skolan blir det ett ekonomiskt ställningstagande att utrusta resten av klassen med de 4-5 mikrofoner som behövs för att integrerade elever med nedsatt hörsel ska få samma förutsättningar för en likvärdig skolgång som sina normalhörande klasskamrater. Borde inte det vara en självklarhet?

För att underlätta för dessa elever kan vi nu erbjuda kommuner och landsting ett leasingavtal, med möjlighet att hyra lämplig utrustning en kortare eller längre period.
Det finns flera olika paket att välja mellan:

Skolsystem Baspaket
Ett baspaket.

Skolsystem Komplett paket
Paket med ett komplett flermikrofonsystem inklusive lärarmikrofon.

Skolsystem Elevmikrofoner 4 och 7
Detta paket kompletterar baspaketet och/eller den utrustning som landstinget försett skolan med.