Massor av bra ljud för personer med hörselnedsättning på musikfestival i Danmark

Och det tack vare en kvinna med hörselnedsättning som fick en bra idé. Många personer med hörselnedsättning älskar att gå på musikfestivaler. Men de kommer inte bara för att höra musiken, för den förvandlas i deras öron ofta till buller. Så en del väljer att stänga av hörapparaten och nöjer sig med att njuta av de många andra upplevelser som pågår på en festival. Men i år kan alla hörapparatsanvändare som går på Smukfest (Skanderborg Festival) i Danmark i nästa vecka uppleva något nytt och unikt. De kommer att kunna höra musiken - klart och tydligt. Det kan de tacka Jeanette Bille för. Hon har hörselnedsättning, om hon inte har sitt hörselimplantat påslaget är hon faktiskt helt döv.

Läs hela pressmeddelandet på danska i bifogad pdf-fil

Skanderborg Smukfest 5-9 augusti